Θεματολογία




Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2015

Γερασίμου οσίου, του εν Ιορδάνη, Παύλου και Ιουλιανής μαρτύρων, Γρηγορίου επισκόπου Κύπρου.
6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011

ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΝΕΙΑΣ ΤΩΝ «ΑΔΕΛΦΩΝ» ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ;


ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΝΕΙΑΣ  ΤΩΝ «ΑΔΕΛΦΩΝ» ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ;

 

ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΝΕΙΑΣ

ΤΩΝ «ΑΔΕΛΦΩΝ» ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ;

Πρεσβ. Κωνσταντίνου Παπαθανασίου

Δρος Θ., Εφημ. Ι.Ν. Κοιμ. Θεοτόκου Π. Φαλήρου, Ι.Μ. Ν. Σμύρνης

 

    Τα ιερά Ευαγγέλια μνημονεύουν την ύπαρξη «αδελφών» του Ιησού. Χα­ρακτηριστικές είναι οι εξής περιπτώ­σεις: Αρχικά, οι αδελφοί του μνημονεύ­ονται ως ένα ιδιαίτερο σύνολο ανθρώ­πων, «η μήτηρ αυτού και οι αδελφοί αυτού και οι μαθηταί αυτού» (Ιω. 2,12) κατά τη μαρτυρία του Ιωάννη, «ουδέ γαρ οι αδελφοί αυτού επίστευον εις αυτόν» (7,5). Εν συνεχεία αναφέ­ρονται μαζί με τη μητέρα του «ιδού η μήτηρ σου και οι αδελφοί σου εστήκασιν έξω ζητούντές σε ιδείν» (Μτ. 12,47 πρλ.). Τέλος, μνημονεύονται κατ’ όνο­μα, μαζί με τις «αδελφές» του, «οι αδελφοί αυτού Ιάκωβος και Ιωσής και Σίμων και Ιούδας, και αι αδελφαί αυτού» (Μτ. 13,55-56 πρλ.).

Η μνεία αυτή των «αδελφών» του Κυ­ρίου, όπως και οι υπόλοιπες της Κ.Δ. (Πράξ. 1,14 Α Κορ. 9,5 Γαλ. 1,19), οδήγησαν εκ πρώτης όψεως στο συλλο­γισμό ότι η Θεοτόκος Μαρία δεν διαφύ­λαξε την παρθενία της μετά τη γέννηση του Ιησού. Η άποψη για άλλα φυσικά παιδιά της Θεοτόκου, που υποστηρίζουν διάφορες αιρετικές ομάδες, δεν απαντά πουθενά στην αρχαία παράδοση. Όσον αφορά στο πρόσωπο της Μαρίας μητέ­ρας του Ιησού, η Κ.Δ. κατηγορηματικώς τονίζει ότι κατά τη γέννηση του Ιησού ήταν παρθένος και δεν απαντούν χωρία που να υπονοούν κάποια μετέπειτα μεταβολή (ούτε το Μτ. 1,25 βιβλικώς ερμηνευόμενο). Πριν από τη γέννηση του Κυ­ρίου, ονομάζεται γυναίκα του Ιωσήφ (Μτ. 1,16.20.25), ενώ μετά τη γέννηση του Ιησού αποκαλείται μόνο μητέρα του παιδίου (Μτ. 2,13.14.20.21). Παράλλη­λα, στη μνεία των «αδελφών» του Κυρί­ου οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι κατά την ιουδαϊκή παράδοση, που εκφράζεται στην Αγία Γραφή, «αδέλφια» καλούνται συχνά οι στενοί συγγενείς, όπως και τα ετεροθαλή αδέλφια (όπως συμβαίνει και σήμερα), και συνεπώς όχι αποκλειστικά τα παιδιά των ιδίων γονέων. Ακόμη, στους σημιτικούς λαούς, το όνομα «αδελφοί» χρησιμοποιείται και με μια ευρύτερη σημασία προς φίλους.

Γενικώς, οι «αδελφοί» του Ιησού δεν συνεπάγονται τη γέννηση άλλων παι­διών από τη Μαρία, ούτε βέβαια υπάρ­χει άμεση ή έμμεση αναφορά σε γάμο της με τον Ιωσήφ, ο οποίος παρέμεινε με τον τίτλο του «μνήστορος» (Μτ. 1,18). Αφού λοιπόν η μνεία των «αδελφών» του Ιησού δεν υποδηλώνει εξ αίματος αδέλφια, πολλοί Πατέρες της Εκκλησίας πρόβαλαν την άποψη ότι τα πρόσωπα αυτά θα πρέπει να ήταν παι­διά του Ιωσήφ από προηγούμενο γάμο. Η δε «αγία Παρθένος» συντελεί μόνο στην «άχραντον κύησιν του Σωτήρος», «το εκ του Θεού οικονομηθέν μυστήριον» (Επιφάνιος Κύπρου).

 

 

Από το περιοδικό ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ - Ιανουάριος 2011

 Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον    www.egolpion.com

6   ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ  2011 

Share on Facebook

Όσοι έχουν διαβάσει το συγκεκριμένο άρθρο συνήθως διαβάζουν επίσης τα παρακάτω:

  
Share |

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τις απόψεις των συντακτών τους

English


 
ΠΩΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΞΑΠΛΩΘΗΚΕ ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ:
ΟΙ «ΞΥΠΟΛΥΤΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ» ΤΟΥ ΜΑΟ: Η Μυστική Ιστορία της Κινέζικης Ιατρικής
Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΟΝ ΟΡΚΟ:
Ο αληθής όρκος ο λαμβανόμενος επί βεβαιώσει ζητουμένης αληθείας ενώπιον της Προισταμένης αρχής επιτρέπεται: π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης
ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΦΥΛΛΑΔΙΟΥ Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΜΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2015:
Τα φυλλάδια αυτά αποτελούν τα εκπαιδευτικά εργαλεία με τα οποία οι οπαδοί της Σκοπιάς ...: π.Α. Γκατζέλης
ΠΕΡΙ ΟΡΚΟΥ:
Ο όρκος πρέπει να καταργηθή. Όχι μόνον διότι απαγορεύεται από τον Ευαγγελικό νόμο και δημιουργεί κρίση συνειδήσεως στους ευσυνείδητους χρι­στιανούς, αλλά και διότι κρίνεται πλέον περιττός.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ:
Τό Ἰσλάμ ἐμφανίστηκε στήν σημερινή Σαουδική Ἀραβία στίς ἀρχές τοῦ 7ου μ.Χ. αἰώνα. Ὁ ἱδρυτής καί «προφήτης» του Μωάμεθ : π.Σωτήριος Ὀ. Ἀθανασούλιας
ΑΙΡΕΣΗ, ΣΧΙΣΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ:
Αἵρεση εἶναι ἡ ἀλλοίωση τῆς ἀλήθειας πού παρέδωσε ὁ Χριστός, εἴτε στό σύνολό της : π. Σωτήριος Ἀθανασούλιας
ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΘΛΙΒΕΡΟ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΟΛΙΣΘΗΜΑ:
Με θλίψη και ανησυχία διαπιστώνουμε, ότι η παναίρεση του Οικουμενισμού, όχι μόνον δεν περιστέλλεται...
ΤΑ ΩΡΟΣΚΟΠΙΑ:
Πολλές εφημερίδες και περιοδικά δημοσιεύουν ωροσκόπια και αρκετοί άνθρωποι «πολιτισμένοι» τα διαβάζουν: Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος
ΠΛΑΚΟΥΝΤΟΦΑΓΙΑ: ΤΡΩΓΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΛΑΚΟΥΝΤΑ ΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ :
Ο ανθρώπινος πλακούντας χρησιμοποιείται παραδοσιακά στην κινεζική ιατρική : Κωσταντίνος Ναυπλιώτης
Ο ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ ΩΣ ΟΧΗΜΑ ΤΗΣ ΘΕΟΣΟΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ:
Τον Ινδουισμό επέλεξε πρώτο, μεταξύ των Ανατολικών θρησκειών, η Θεοσοφία για τη διάδοση των ιδεών της στο πλαίσιο της Νέας Εποχής: Ελένης Βασσάλου
Η ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΝ ΣΥΡΟ:
Πώς έχει γραφεί για τούς αιρετικούς, ότι μίσησα, Κύριε, εκείνους πού σέ μισούν Και , αλλού ότι δε θα μισήσεις κανέναν άνθρωπο;
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ ΣΤΟΝ ΠΑΓΑΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ:
Ευανθία Αδαμτζίλογλου (Ζ’ ΠΑΥΛΕΙΑ)
Εγγραφή στην ομάδα ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
Επισκεφτείτε την παρούσα ομάδα
  Αρχική \ Θεματολογία \ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ \ Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ \ ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΝΕΙΑΣ ΤΩΝ «ΑΔΕΛΦΩΝ» ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ;


active³ 4.8 · © 2000 - 2013 IPS Ltd · Όροι χρήσης